[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Din keyboard-rigg

Din keyboard-rigg

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Innlegg ruseim » Søn Des 30, 2007 1:14 am

kjellg skrev:
ruseim skrev:kjellg:

Pent eksemplar av en Polysix du har fått deg. Jeg har en som jeg er godt fornøyd med.


Hei!

Har du byttet batteri i din polysix?

Jeg har ikke noe problem med batteriet ennå,men har vært i kontakt med www.analog.no som skal bytte det for meg. Greit å ta det før det blir lekkasje.
Det er vel et faktum at de må byttes før eller siden. Et utrolig herlig instrument er det-fet og varm lyd.
Har du hatt din lenge?

Kjell


Hei. Det er lurt å bytte det før det blir lekk. Jeg vil anbefale deg å skru opp synthen for å kontrollere det ganske kjapt. Jeg kjøpte min som vrak for 5 år siden. Den hadde stått under en del ting i en kjeller. Var ikke lyd i den. Så en restaurering var nødvendig. Gjorde mye av det selv. Renset klaviaturet. Renset printbaner som var korrodert grunnet lekk batteri. Bygde opp igjen printbanene. Satte inn nytt lithiumbatteri. Men den var fortsatt ikke helt med, så jeg sendte den til Ingar på analog.no. Han fikset en opamp som ikke var i orden. Etter det fungerte den bra. Har også skiftet en SSM krets på Voice kortet. Hadde plutselig bare 5 stemmer som fungerte tilfredsstillende. Men nå fungerer den veldig bra.

En synth jeg er godt fornøyd med. Lett å skru lyder på den.
Ikke noe er som hardwaresynther.

Yamaha S80, Moog Little Phatty, Yamaha DX7, Roland JV-1080, Oberheim Matrix-1000
ruseim
Med på notene
 
Innlegg: 66
Registrert: Tir Okt 02, 2007 2:36 pm
Bosted: Gjøvik

Innlegg kjellg » Søn Des 30, 2007 10:43 am

Hei.

Batteriet er tett så langt jeg kan bedømme,men det blir nok byttet snarest slik du anbefaler.
Denne er ganske godt behandlet så foreløpig trenger jeg ikke gjøre noe annet med den.

Kjell
kjellg
Tørr bak øra
 
Innlegg: 27
Registrert: Tor Des 20, 2007 12:30 pm
Bosted: Norge

Din Keyboard-rigg

Innlegg roypowell » Ons Jan 02, 2008 12:21 am

Bilde

Live -rigg
1981 mark II Rhodes med Vintagebua custom preamp stompbox,Moogerfooger Ring Modulator,Crybaby Wah, Electro Harmonix
Small Stone Phaser, Elektro Harmonix Little Big Muff Pi

Hohner E7 Clavinet Crybaby Wah, Boss CE-3 Chorus, Boss PH-3 Phase shifter,Boss DD-20 Giga Delay,Boss RC-2 loop station,

Moog Little Phatty (tribute edition) Moogerfooger analog delay

Yamaha Motif 6, Hammond Suzuki XM-1,
Roland Jazz Chorus 120, Motionsound Pro3 Leslie simulator tube amp

Studio
Yamaha C3 Grand Piano Snart kommer en Hammond A-143 og Leslie 142

http://www.myspace.com/roypowellpeakexperiencetrio
roypowell
Fersking
 
Innlegg: 3
Registrert: Tir Jan 01, 2008 11:54 pm
Bosted: Oslo

Innlegg kjellg » Ons Jan 02, 2008 10:40 am

Bra rigg du har der! Jeg hadde selv en E7 Clavinet på slutten av 1970-tallet som jeg var dum nok til å selge.

Jeg ser også at du bruker en Roland Jazz Chorus (til Rhodes sannsynligvis?) Kjører du dette gjennom PA ved hjelp av mikrofoner?
Ville det vært noen forskjell i lyden ved å koble pianoet direkte inn på mixer til PA istedet?
kjellg
Tørr bak øra
 
Innlegg: 27
Registrert: Tor Des 20, 2007 12:30 pm
Bosted: Norge

Din keyboard-rigg

Innlegg roypowell » Ons Jan 02, 2008 12:22 pm

Hei Kjellg!
Takk for rosen!
Ja, det blir nok en forskjell med å sende en submix av tangentene til PA'n (smooth Hifi lyd) eller en mer aggresiv/dynamisk sound ved mic på ampen.

Når vi tok opp lyden fra de siste konsertene (videoene på MySpace) så brukte vi submix for å unngå for mye tromme lekkasje på keys mic men så mistet det litt gnist syns jeg

Nå for tiden er jeg veldig gira på Hammond orgel som er bestilt fra Boston USA.http://www.bossorgan.com/chops.html

Det blir en road-organ mao "chop" designet til å være bærbar av kun to personer i flightcase med en Leslie 142 også i flight.[/url]
roypowell
Fersking
 
Innlegg: 3
Registrert: Tir Jan 01, 2008 11:54 pm
Bosted: Oslo

Innlegg kjellg » Fre Jan 04, 2008 12:49 pm

Hei Roy!

Takk for tips! Jeg vil prøve å sette mic på min JC 160 ved første anledning. Det blir noen flere kilo,men god lyd veier alltid litt ekstra.

Forstår godt at du er giret på Hammond(som meg). Den portable varianten fra Boston ser jo forholdsvis håndterlig ut.
Er det lov å spørre hvor mye en slik koster?
kjellg
Tørr bak øra
 
Innlegg: 27
Registrert: Tor Des 20, 2007 12:30 pm
Bosted: Norge

Din keyboard-rigg

Innlegg roypowell » Fre Jan 04, 2008 3:20 pm

Hei!

bestillingen er som følger:

Hammond A-143 chop organ (without bass pedals),
finished in black, with rebuilt guts, new Trek II preamp (with
reverb), with Trek II BTC-2A EQ, Trek II frequency conversion unit
installed, 1/4" low-pass output and 122/142 leslie output, remote
swell pedal, and organ stand; leslie switch tab style switch mounted
in the lower left cheek block.Leslie foot switch (stompbox)

Leslie 142 speaker (black) with rebuilt amplifier and motors,
solid-state relay with 50hz pulleys installed, new tubes;

new flightcases for both the organ and leslie

total sum $9000 plus mva når den kommer til Norge

det blir rundt kr 60.000
roypowell
Fersking
 
Innlegg: 3
Registrert: Tir Jan 01, 2008 11:54 pm
Bosted: Oslo

Re: Mine tangenter mm

Innlegg kjellg » Ons Sep 09, 2009 2:52 pm

Mine instrumenter er:

Minimoog Voyager
Moog expander 351
Synthesizers.com(Studio 22 modular synth)
Fender Rhodes
Korg Polysix

Hammond B3
Leslie 122
Yamaha GT-2 digitalt flygel.

Effekter:

Smallstone-til Rhodes
Lexicon mx200-til moog evnt modular
Boss RE-20-til moog evnt modular
Boss CE-2-Rhodes

Bruker en roland jazzchorus til elpianoet.


Oppdatering av rigg:

ASB Minimax (Fra Creamware)
Roland D 50
kjellg
Tørr bak øra
 
Innlegg: 27
Registrert: Tor Des 20, 2007 12:30 pm
Bosted: Norge

Innlegg Blix » Fre Sep 11, 2009 12:07 am

Jeg har to forskjellige rig'er som brukes avhengig av logistikk:

Stor:

Hammond "A-3" som er en gammel A som ser ut som en B-3, men mindre dyp. Den har originalt kabinett og tonegenerator, med 16' som går helt ned (uten foldback) på nedre manual. "Nyere" manualer fra en C-2 fra ca 1952, nye drawbars, perc og chorus brytere og skanner. TrekII preamp og frekvenskonverter. Koblet til Leslie 122 og 770.

(Deler forøvrig ikke R Powells fascinasjon av Hammond pakket inn i mindre, men omtrent like tunge kabinetter. Med trill/løfte-rigg Roll-or-Kari er det bare å trille, trenger bare en mann til nå og da. En del av greia er dessuten at man troner bak et digert møbel fra midten av forrige århundre, som låter totalt annerledes enn det ser ut! Hammond er jo keyboardenes Harley Davidson!)

Optiske MIDI-sensorer i begge manualer, fra QRS/MIDI9. MIDISPort 2x2 interface, Doepfer Wheel Electronics - til MacBookPro 15" (2,53 GHz Core2Duo) med Ableton Live og mengder med VST/AU instrumenter. Det meste fra Native Instruments, Arturia, Korg Analog Collection, Steinberg, Waldorf etc etc etc

Korg NanoKONTROL

Intern lyd på Mac'en rett til en liten Behringer Mixer og 2 stk JBL EON10 til egen monitoring.

Liten:

Roland A-33 masterkeyboard i stedet for Hammond. Resten det samme som over.
Blix
Superaktiv
 
Innlegg: 383
Registrert: Ons Apr 09, 2008 11:30 pm
Bosted: Oslo

Forrige

Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron