[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Bytte ut Kurzweilen med noe nytt -hvilke alternativer?

Bytte ut Kurzweilen med noe nytt -hvilke alternativer?

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Bytte ut Kurzweilen med noe nytt -hvilke alternativer?

Innlegg junkern » Fre Feb 01, 2008 2:32 pm

Hallo

Jeg har en Kurzweil K2500, som er omtrent max utbygd. Har hatt denne i 5 år og er kjempefornøyd med den, men ser at jeg bruker ikke alle mulighetene denne synthen byr på.
Da jeg kjøpte den første kurzweilen for ca. 10 år siden, PC88mx var det i hovedsak fordi jeg likte instrumentet veldig godt, og fant ingen andre synther/stagepiano på markedet (på den tiden) som var konkurransedyktige med lydene som kurzweilen hadde.

Nå har jeg lyst til å skaffe et dataprogram og koble synthen til pc'en, og har forstått det slik at det nå er usb-tilkoblinger som gjelder.

Jeg regner med å kunne få rundt 14-15000 for kurzweilen jeg har nå, og det blir isåfall det som blir budsjettrammen for nytt musikkinstrument, dvs. kanskje et noe enklere klaviatur, helst med 76 tangenter og helst et type stagepiano som det også går an å bruke på konserter og et dataprogram. Vil også ha noe lettere enn K25000 (den er tuuuung)

Noen som har noen gode anbefalinger. Var og prøvde en Rolan EP7 (tror jeg den het). Synes den var helt grei, men lurer på andre alternativer. Jeg er helt utdatert på dette, da jeg fant kurzweilen for snart 10 år siden, slutte jeg helt å følge med på andre ting.
junkern
Fersking
 
Innlegg: 1
Registrert: Fre Feb 01, 2008 2:16 pm

Innlegg masyst » Lør Feb 02, 2008 3:05 pm

En venn av meg solgte for en stund siden sin Kurzweil, husker ikke helt om det var K2500 eller K2600. Men han fikk iallefall 25 000kr for den og kjøpte en Clavia Nord Stage.
A synthesizer will be for you what you want it to be...
Brukerens avatar
masyst
Aktiv
 
Innlegg: 148
Registrert: Søn Sep 16, 2007 4:37 pm
Bosted: Lørenskog


Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest