[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Ny chilloutlåt

Ny chilloutlåt

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Ny chilloutlåt

Innlegg ehasting » Søn Feb 03, 2008 12:25 pm

Hei,

ble ferdig med en chillout låt.. ikke superfornøyd.. men bedre å bli ferdig en å prøve og få noe bra ut av et dårlig utgangspunkt.

Jeg har brukt emu e6400 ultra masse, samplet ned nova (oscillator blend, ikke filter og envs) deretter bygget opp patcher på emu.

(utstyr brukt: logic 8 plugs: v-station, exs24, es2 og de innebyggde effektene sammen med tc konnekt 24d, emu e6400 ultra, novation nova, korg am8000r)

http://www.higen.org/archives/64
ehasting
Tørr bak øra
 
Innlegg: 17
Registrert: Fre Nov 09, 2007 2:37 pm
Bosted: Drammen

Innlegg mos6581 » Tir Feb 05, 2008 9:32 am

Veldig interessant lesning på bloggen din om hvordan du bruker sampleren. Godt å se at det ikke bare er meg av "hobbyprodusentene" som fremdeles ikke har blitt helt soft. Ble veldig inspirert til å børste støvet at den gamle Roland s-750 boksen som fungerer som bokstøtte hjemme til en gammel kompis.

-Terje
mos6581
Fersking
 
Innlegg: 4
Registrert: Man Okt 01, 2007 10:44 pm

Innlegg ehasting » Tir Feb 05, 2008 8:49 pm

Gøy at du har lest litt av bloggen.. hakke peiling på om noen leser den i det heletatt, men syns det er en fin måte å skrive musikk ting på som jeg kan slå opp i senere også, evnt. henvise til :)!!.

Jeg fikk en liten oppvåkner etter at jeg skaffet meg en emu sampler, det ble en ny måte å jobbe på. Hadde fallt inn i et litt sånn monotomt mønster der lydene ikke var like spennede lengre.

Jeg har hatt en dynge med forskjellige synther (mange jeg anger på at jeg har solgt), men sampleren er uten tvil det instrumentet som har vært mest kreativt for meg.

Emu sampleren, i fleste tilfeller hardware samplere, låter mer musikalsk sammenlignet softsampler.. jeg tror det har noe å gjøre med de dårlige d/a-converterene :P

er fristet til å skaffe meg en sampler til, kanskje en yamaha, eller gammel roland sampler :) eller en emu sp-1200 :)
ehasting
Tørr bak øra
 
Innlegg: 17
Registrert: Fre Nov 09, 2007 2:37 pm
Bosted: Drammen

Innlegg mos6581 » Tir Feb 05, 2008 11:22 pm

Vil ikke gjøre dette til noe hardware vs. software tråd, men jeg som deg foretrekker lyden fra hardwaresamplere over software. Om det har noe med dårlige DA convertere å gjøre vet jeg ikke, men når jeg selv har prøvd meg frem med software har jeg endt opp med noe som jeg vil beskrive som demolåt lyd; Låter greit nok, men mangler det lille ekstra. Virker på meg som om ved å bruk flere forskjellige hardware lydkilder får et mere fyldig lydbilde som jeg ikke klarer å få med software selv om jeg bruker forskjellige software instrumenter i samme låt

Hvis du er på utkikk etter flere hardwaresamplere kan jeg virkelig anbefale Roland S-7X0. Av de samplerne jeg har og har hatt (Ensoniq ASR10, MPC500, MPC2000XL, MPC4000 og S-750) foretrekker jeg helt klart lyden fra S-750. Hvis du klarer å få kloa i en gammel roland med mus og skjerm har du nok mange timer med moro å se frem til.

Mens jeg har skrevet dette har værtfall jeg bestemt meg for å prøve å få kjøpt tilbake min gamle S-750(med 10MB ram, mus og en gammel C64 monitor) siden jeg vet at den ikke er i bruk av han jeg solgte den til.
mos6581
Fersking
 
Innlegg: 4
Registrert: Man Okt 01, 2007 10:44 pm

Innlegg ehasting » Tor Feb 07, 2008 5:59 pm

Neida.. og det er utrolig frisk lyd i mye software (særlig hvis man mater det igjennom en kannalstripe eller rørledd :) ).

en vintagesampler med lav bit oppløsning hadde nok vært kult. Har desverre ikke plass til noe stort, så ekstra skjem og tastatur får vente på seg.

så en Roland S550 til en svak pengesum på musikkweb. fristet litt.

Men jeg må ærlig inrømme at det tar meg lengre tid å få den lyden jeg ønsker ut av software, en med hardware.. men det kan også mye ha med fortroligheten med hardware. Men likevel er det ofte jeg føler at hardwareprodusentene har lagt noe ekstra musikalsk i produktet (i mange tilfeller), som gjør at det kommer bedre ut en software.
ehasting
Tørr bak øra
 
Innlegg: 17
Registrert: Fre Nov 09, 2007 2:37 pm
Bosted: Drammen


Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest