[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Trommeloops/PT

Trommeloops/PT

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Trommeloops/PT

Innlegg Ivers » Man Feb 04, 2008 11:02 pm

Hey!

Jeg er gitarist og trenger et verktøy for å lage trommekomp på demoer og underveis i låtskrivingen. Jeg jobber i pro tools på pc og har sånn sett tilgang på BFD lite som fulgte med pt. Dette låter greit, men problemet er at jeg ikke liker de ferdige groovene som ligger der og jeg er ikke nok trommis til at jeg kan programmere bra trommekomp ved hjelp av midi. Jeg vil gjerne at det skal svinge og ikke være fullt så forutsigbart som mange sånne løsninger kan være.
Har testet noen sampling cder med steve gadd og det svinger jo som f. men jeg opplevde at jeg ikke finner de groovene jeg trenger til det jeg jobber med akkurat da. I tillegg har jeg problemer med at loopene er i et annet tempo enn det jeg trenger der og da.

Jeg er klar over at jeg stiller høye krav og det beste hadde vært å ha en trommis, men det kommer inn etter demo stadiet.

Hva bruker dere ? Jobber dere i pro tools med trommer eller bruker dere andre programmer/plugins? Bruker de fleste midi for å lage fete trommekomp?

Takker for alle innspill som måtte komme;)

Gaute
Ivers
Fersking
 
Innlegg: 6
Registrert: Søn Okt 07, 2007 11:26 pm
Bosted: Oppdal

Innlegg yhoyland » Tir Feb 05, 2008 11:55 am

Det finnes tusenvis av gratis midi trommegrooves på nett. Dette må da være den perfekte løsningen for deg? Tempofleksibelt er det også!

Tipper ti minutter på Google hjelper deg godt på vei. :wink:

Lykke til!
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Innlegg Ivers » Tor Feb 07, 2008 12:22 am

Hei og takk for innspill!
jeg sliter litt på google. ser at de treffene jeg finner er betalingssider, noe som forsåvidt er greit, men ikke før jeg har fått sjekket ut om dette funker for meg. noen som har link til sider de bruker ofte?
Er det Midi folk sverger til? hva gjør dere for at det ikke skal høres så "maskin" ut?
Ivers
Fersking
 
Innlegg: 6
Registrert: Søn Okt 07, 2007 11:26 pm
Bosted: Oppdal

Innlegg Trallala » Tor Feb 07, 2008 12:54 am

Skal det høyrest bra ut må du nok betale litt. Bruke nokre hundrelappar her http://www.groovemonkee.com/ - dette er gode saker, og dollaren er billig.
------------------------
www.lidlyd.no
Trallala
Superaktiv
 
Innlegg: 433
Registrert: Tir Okt 16, 2007 8:44 pm
Bosted: Osterøy


Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron