[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Cubase Sequel - blir det for enkelt - kverker utfoldelsen?

Cubase Sequel - blir det for enkelt - kverker utfoldelsen?

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Cubase Sequel - blir det for enkelt - kverker utfoldelsen?

Innlegg recyc » Søn Mar 02, 2008 6:35 pm

Hei

Jeg vil kjøpe meg software for musikkproduksjon og ett godt keyboard. Jeg har begynt å se på det som er tilgjengelig av software.
Fornuften sier at de beste programmene som Cubase 4 blir for mye. Jeg er "nybegynner", er student og må derfor veie opp økonomiske hensyn.
Jeg er musikkinterresert, spiller instrument og vil ha ett program som kan gi meg fritt "spillerom" men også være brukervennlig.

Jeg lurer på om ett program som Cubase Sequel vil styre det hele litt for mye? Hvor mye mindre er friheten i Cubase Sequel enn i Cubase 4 - da som nybegynner med sterk musikkinterresse.


Noen som kan anbefale Cubase Sequel eller andre programmer?


Mange takk for svar!
recyc
Fersking
 
Innlegg: 3
Registrert: Søn Mar 02, 2008 6:14 pm

Innlegg neokmin » Søn Mar 02, 2008 9:07 pm

Sjekk ut Propellerheads Reason 4 hvis du ikke har planer om å ta opp audio med det første. Et vanvittig bra musikkprogram.

Ellers så finnes jo rimeligere varianter av Cubase også .. Studio 4 feks.

Andre : Logic (Kjenner ikke prisen på denne). Sonar er vel relativt rimelig. Og Ableton Live er vel mer eller mindre loop basert (tror jeg) - men veldig populært ettersom jeg har skjønt.

Pro Tools har vel også noen billig varianter.

Men! Reason 4 .. yepp !
Brukerens avatar
neokmin
Aktiv
 
Innlegg: 185
Registrert: Man Sep 10, 2007 6:02 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Ole Henrik » Søn Mar 02, 2008 9:40 pm

Uten å kjenne noe særlig til sequel, vil jeg anbefale deg å skaffe en "light" versjon av en DAW. F.eks. en rimelig Cubase eller Logic versjon. Da er det mye lettere å gjøre overgangen til hovedprogrammet senere. Sats på en tung tittel først som sist, disse programmene har overlevd 15-20 år og kommer til å leve videre. Ingenting er surere enn å lære seg en software godt, for at den så forsvinner.
http://twitter.com/olehantonsen
http://soundcloud.com/jim-11
http://soundcloud.com/olehbeats
Brukerens avatar
Ole Henrik
Site Admin
 
Innlegg: 860
Registrert: Tir Sep 04, 2007 11:47 pm
Bosted: Oslo

Innlegg recyc » Man Mar 03, 2008 5:43 pm

Takk for svar.

Cubase 4 essential - er det kanskje ett godt alternativ som fungerer som de større programmene?
recyc
Fersking
 
Innlegg: 3
Registrert: Søn Mar 02, 2008 6:14 pm

Innlegg recyc » Man Mar 03, 2008 11:05 pm

cubase på plass! takk for hjelpen. :D
recyc
Fersking
 
Innlegg: 3
Registrert: Søn Mar 02, 2008 6:14 pm

Innlegg FinnArild » Tir Mar 04, 2008 1:18 am

Du får bare spørre hvis du trenger hjelp. Jeg er en røver på Cubase, kan jeg si uten blygsel.
"An eye for an eye tends to make the whole world blind" - Ghandi
www.finnarild.com
FinnArild
MP forum orakel
 
Innlegg: 544
Registrert: Fre Feb 15, 2008 5:09 am


Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron