[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Nord Stage - Motif Rack

Nord Stage - Motif Rack

Analogsynth, digitalpiano eller pumpeorgel ... Her er stedet!

Moderator: Ole Henrik

Nord Stage - Motif Rack

Innlegg Danseve » Tor Mar 27, 2008 10:47 pm

Hey

Jeg har spilt på en Nord Stage i snart 7måneder, jeg er rimilig førnøyd men følte jeg manglet litt, pluss det fristet med enda litt ekstra...

Jeg har så anskaffet meg en Motif Rack (Den første typen) til en ok pris..
Men får å være helt ærlig så vet jeg ikke hvordan jeg kobler dem sammen til live spilling.. Prøvd å søke på diverse fora, men føler ikke jeg finner det jeg trenger..

Jeg har en midi in/out usb plugg, men noe sier meg at denne ikke funker..

Slik jeg leste manualen sko jeg gå fra Nordstagen (midi out) til Motif Rack(midi inn) så videre ut på annlegget...

Så spm er, er det midi in/out kabelen min som er feil? Hvilken må jeg kjøpe?
Eller kan jeg bruke den, eller er det instillingene på nordstagen elr motif racket som ikke sammsvarer?

Personen jeg kjøpte utstyret sier han har brukt d lite live, men utfra det jeg har lest osv skal den funke bra til det også... Noen erfaringer ville også vært hyggelig:)

Daniel
Danseve
Fersking
 
Innlegg: 1
Registrert: Tor Mar 27, 2008 10:40 pm
Bosted: Sandnes

Innlegg ruseim » Man Mar 31, 2008 11:58 am

Vanligvis kobler du bare Midikabelen fra MIDI OUT på Nord Stage og til MIDI IN på modulen. Sjekk at rackenheten tar imot på rikrig midikanal. Det får ikke blitt enklere enn det. Prøv en annen kabel hvis du er usikker på den.

Jeg bruker selv en Yamaha S80 live, som masterkeyboard for å styre racket mitt, som består av en Roland JV-1080 og en Oberheim Matrix1000.
Ikke noe er som hardwaresynther.

Yamaha S80, Moog Little Phatty, Yamaha DX7, Roland JV-1080, Oberheim Matrix-1000
ruseim
Med på notene
 
Innlegg: 66
Registrert: Tir Okt 02, 2007 2:36 pm
Bosted: Gjøvik


Gå til Synther og keyboards

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest