Gjør fra tid til annen enkle videoproduksjoner (musikk og tale/skuespill) der jeg har en et kort med video og fire lydinnganger for opptak.
Benytter to kanaler til PAtapning og to kanaler til mikrofoner i rommet. På grunn av stor dynamikk i livesammenhenger ender gjerne opptakene opp med at lyden blir tatt opp med for lavt nivå, i "redsel" for overstyring. Vurderer derfor å anskaffe en kompressor/limiter for å få bedre kontroll på dynamikken på opptaket. Har 1 rackunit til rådighet i racket mitt. Så spørsmålet mitt i den forbindelse er hvorvidt jeg bør prioritere en DBX 1066 tokanals kompressor på PAsignalet og ukomprimert publikumslyd, eller en DBX 1046 firekanals kompressor som tar både PA og publikumsmikrofoner. Velger jeg firekanaleren får jeg noe mindre innstillingsmuligheter enn om jeg velger tokanalsløsningen.
Har noen formeninger om denne problemstillingen? Eventuelt andre merker eller løsninger som ville vært mer fornuftige?