yhoyland skrev:Dozerbabar skrev:Det skal funke like greit å sette en midi-trigger på en skarptromme både live og i studio og sende midi-informasjonen til en sampler, men da vil du ikke ha noe "orginalskarptromme" å blende dette med hvis det er ønskelig.
Er det noe i veien for å ha både mik og trigger, eller eventuelt splitte
miksignalet og sende ett rett i miks og ett til sampler?
Eneste problem med dette slik jeg har erfart (og nå snakker vi primært om erfaring fra ekstrem metall, siden de fleste trommiser jeg har jobbet med som bruker triggere opererer i denne sjangeren) er at en tromme som fungerer optimalt med trigger ofte er så dempet ned for å unngå dobbelt trigg (2 trigginger i rask rekkefølge på et slag) at den akustiske lyden er helt ubrukelig... Foretrekker å tracke den akustiske tromma, og så replace med drumagog i etterkant (mer kontroll da) i studio. Live ender det ofte med at man må velge enten eller. Å bruke begge live KAN (avhengig av trommemodul) låte litt rart, ettersom det kan være litt latency på triggersignalet.
Ellers (for å holde meg til trådens orginale tema): Synes 902 låter bedre enn 602 (mye bedre, faktisk). Og i mine ører låter Sennheiser 901 (den flate) et lysår bedre enn Beta91. Men sammen låt desverre ikke 901 og 902 slik jeg hadde håpet. Men komboen Beta 52 og 901 er fin.
Andre gode basstromme micer i min verden er ATM25 (kanskje enda bedre på tammer), M88 og SM91 (den orginale, låter helt annerledes enn Beta91, mye mer "vintage"). Veldig avhengig av sjanger hvilken mic jeg velger. Det som fungerer bra på ekstrem metall funker sjelden like bra til jazz eller retro rock....